پرورش ماهی قزل آلا (قسمت دوم)

پرورش ماهی قزل آلا (قسمت دوم)

تعداد بازدید
80
زمان مطالعه
بـروزرسانـی
۱۳۹۶/۱۱/۰۵
انــتـشـار
۱۳۹۶/۱۱/۰۵
پرینت مقاله
اشتراک گذاری

پرورش ماهی قزل آلا (قسمت دوم)

پرورش ماهی قزل آلا (قسمت دوم) را خدمت شما دوستان و همراهان عزیز تقدیم میکنیم.امیدواریم تا آخر این مطلب هم مانند گذشته با ما باشید.

 

ماهی قزل آلا

یکی از ویژگی ماهی قزل آلا رنگین کمان و تقریبا  ماهی های آزاداین است که در به خاطر سپردن محیط آبهای محل تولد شان قدرت به خصوصی دارند.

 

پرورش ماهی قزل آلا (قسمت دوم)
پرورش ماهی قزل آلا

 

ماهی قزل آلا رنگین کمان

زندگی این نوع ماهی بیشتر شبیه ماهی قزل آلا است و از اواخر زمستان تا اواخر بهار دوره ی تخم ریزی آن می باشد و تقریبا تعداد تخم هایش بین ۱ تا ۵ هزار عدد می باشد و ماهیانی که به طول تقریبی ۱۵ سانتی متر میرسند ، دارای حدود ۱۲ عدد لکه های تیره رنگ روی بدن خود هستند.

 

سلطنت ماهی ها

طبق تحقیقاتی که بر روی ماهی های قزل آلا زنگین کمان و قزل آلا خال قرمز انجام شده است این مورد مشخص شده است که ماهی قزل آلا رنگین کمان ، ماهی قزل آلا خال قرمز را ار محل زندگی خودش دور میسازد . این ماهی قسمتی از رودخانه را بعد از انتخاب ، در آن محدوده سلطنت می کند.

 

شرایط زندگی

پرورش ماهی قزل آلا رنگین کمان در امروزه در دریا درون سبد هایی محصور صورت میگیرد که باعث فرار تعدادی از این ماهی ها میشود و باعث رسیدن آنها به دریا می شود . این ماهی در آب های شیرین و در محیطی طبیعی و منطقه ای معدل ، که حد حرارت آب آن در فصل تابستان حدود ۱۲ درجه سانتی گراد است زندگی میکند و در شرایطی حتی میتواند نوسان دمایی از ۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد را تحمل کند

جنسیت و تولید مثل

ماهی قزل آلا رنگین کمان از نظر ظاهری جنس نر و ماده آن شبیه به هم می باشندبا بلوغ جنسی در فصل تولید مثل ،تغییراتی در نر ها ایجاد می شود و تقریبا رنگ آنها غلیظ تر می شودغدد جنس در فصل تخم ریزی کاملا کوچک هستند و با نزدیک شدن به فصل تولید مثل بزرگتر شده و کیسه مواد تخم و اسپرم را تشکیل می دهند.


استخر پرورش ماهی

تقریبا در انتهای هر پستی ما نگاهی گذار به استخر پرورش ماهی و انواع آن می کنیم ،استخر ها همیشه در یک جای مشخص نمی توان از آنها استفاده کرد .به عنوان مثال زمانی که شما شروع به کسب و کار  در زمینه پرورش ماهی میکنید ،اگر زمین مورد نظر استجاری باشد به صورت حتم باید پس از مدتی آنجا را تخلیه کرده و اگر در صورت داشتن استخر های بتنی آسیب زیادی به شما و سرمایه تان خواهد زد. اما چاره کار چیست؟ (در ادامه ..)

 

استخر پیش ساخته

شما استخر ها را میتوانید در حد و اندازه و عمق دلخواه ایجاد کنید ، این استخر ها علاوه بر مقامت در برابر جلبک ، قابلیت قابل حمل بودن را هم دارا می باشد ، یعنی شما با داشتن یک استخر که قیمت آن خیلی ارزانتر از استخر بتنی است ،میتوانید کسب و کارتان را با سرمایه اندک شروع کنید. برای دیدن نمونه ای از این نوع استخر ها میتوانید به نمونه کار ها ما بروید.

 

برای مشاوره رایگان و اطلاع از نرخ قیمت انواع استخر های نسل جدید:

شماره تماس: ۰۲۱۲۶۳۱۶۸۵۵
تلگرام: @nanosazan
مدیر تلگرام : @Modirnanosazan

آیا این مقاله مفید بود؟

از ۱ تا ۵ چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیاز از رای

اولین نفر باشید که رای میدهد!